lørdag den 20. august 2016

HAVEVANDRING I AUGUST 2016


Fra havens bageste del er Annabell Hortensiaerne næsten skjult af Rhododendron og bregner


Jeg plejer at klippe Annabell planterne ned til næsten basis hvert år. Alligevel sætter de overdådigt store blomsterhoveder.



Rosenporten fører til absolut den praktiske del af haven. Her er der en lille kratskov, vores kompostplads bag ved brændeskuret og stien, hvor jeg lægger græsafklip og andet grønt som hækafklip.

Det har bare været så vådt hele sommeren at græsset næsten ikke kunne blive tørt, så hver gang det var tørt og parat til plæneklipperen, kom der en ny byge. Ofte har vi klippet græsset i etaper.

Anisisop blomstrer helt vildt og er et sandt eldorado for bierne.


Her midt i august får græsplænen nogle grimme gule pletter. Enten er det mangel på gødning, fordi al gødningen er vasket ud - eller også er det bare alt for vådt. Jeg må i gang med at give gødning og vertikalskære, for græsset er virkelig tæt.


De første æbler er ved at falde ned allerede. Det giver ekstra "samle op" motion.


Overalt hvor det ikke skæmmer for meget, lægger jeg græsafklip. Så kan jeg spare lugningen og får gødet samtidig.


Også her kan man ane de gule pletter, som jeg må se at få gjort noget ved.