lørdag den 5. september 2015

AUGUST MÅNED I HAVEN 2015

August måned er overdådig med sin blomsterpragt. Jeg nyder min morgen - og aftentur rundt omkring i haven. Ved kompostpladsen dufter der af bondegård. Der er rigtig god omsætning! Temperaturen i kompostbeholderen når over 70 grader. Duften af bondegård er næsten lige så dejlig som blomsternes duft, hvor især høstfloksen dufter som i mine barndoms dage.








Double pink Cascade Petunia er virkelig flotte. Tænk at så små bitte frø kan give disse overdådige blomster. Dem skal jeg så igen i 2016


 Nyresnerlerne - der er plantet 3 overvintrede stiklinger sammen med Magnolia rosen, som også overvintrer, men på et beskyttet sted på friland. Den er 5-6 år gammel efterhånden - og er egentlig en stuerose.





Magnolia rosen er lyserød når den springer ud. Efterhånden bliver den mere og mere grøn og står til sidst i næsten 4 uger som en flot limegrøn rose. Den ældes virkelig med ynde. 



Min nye New Dawn rose så ud til at ville trives - nu er jeg knap så sikker på det. Jeg tror at det er mus, som gnaver i dens rødder. 



Vi bor ude på terassen så snart temperaturen tillader det. Vi er beskyttede af  mure til 2 sider og en glasvæg til den anden side. 


Californisk valmue som jeg såede i foråret var virkelig en overraskelse. Desværre gik de fleste til i det kolde vejr, men jeg fik da 2 planter ud af det, som blev sat sammen med en enkelt af de dobbelte Petuniaer - et fint miks!



Ayesha Hortensiaen var lyserød da jeg købte den - nu bliver den blålilla.  også fint for mig


 Mine gammeldags hortensiaer, som vi fik som potteplanter for snart 30 år siden er blevet til store buske. Desværre var grenene blevet for spinkle til blomsterne, så det hele væltede i een stor stak ved den første regn. Jeg har klippet dem helt ned i foråret og nu står de med få, men tykke grene med blomster


Høstanemonen har jeg prøvet at udrydde, men det er ikke lykkedes helt - så ok da!


Vi har holdt to fødselsdage + svendegilde hos os.  Heldigvis blev det trods dårlige udsigter til tørvejr så vi kunne være ude på terassen




Signes mor havde bundet denne flotte buket i mine yndlingsfarver. Tusind tak for det. Alle blomster fra haven, bortset fra roserne. Det er en fin ide - og roserne er præcis dem jeg altid køber om vinteren 




Judaspengene er ved at være modne - så lakker sommeren mod enden! Den burde nu blive her lidt endnu - fordi den var så sen på det i år