fredag den 4. september 2015

APRIL MÅNED I HAVEN 2015




 I denne måned kan man se pragtfulde solnedgange, som er ekstra skarpe i den kolde april luft.

Det er koldt, men gule påskeliljer og stedsegrønt lyser op sammen med den frodige græsplæne som har haft det rart - og fået meget mos her i den lune vinter. Jeg købte nogle poser billige løg og da jeg ikke havde andre steder at grave dem ned, blev de lagt i nogle sorte spande med jord og sand.og gemt oppe i kratskoven indtil de begyndte at skyde.  Jeg har også nogle spande med tulipaner (forrest i billedet), men de er slet ikke parate til at springe ud endnu. Jeg vil bestemt holde udkig efter billige blomsterløg til efteråret. Blomsterne får lov til at visne ned i spandene. Måske kommer de i blomst igen til næste år.


Det er en stor fornøjelse vinteren igennem at have udsigt til fine rene teaktræsmøbler. Det nyder jeg hver vinter. Gamle frønnede, snavsede møbler er måske dekorative på billeder, men sidde på dem, kunne jeg ikke tænke mig.


Teaktræsmøblerne har mere end 20 år på bagen. Hvert år bliver de vasket og skuret med brun sæbe inden de bliver sat hen under den overdækkede terasse. Arbejdet er lige stort, enten man gør det om efteråret eller om foråret, men jeg nyder synet af de rene møbler hele vinteren og glæder mig til at stille dem frem igen om foråret, hvor der er masser af andet arbejde, som trænger sig på