tirsdag den 19. november 2013

Sommeren fortsatte - men jeg glemte bloggen :-(

CORNUS KOUSA "SATOMI"





 I det store runde bed, hvor vi i november 2012 fik fældet den kæmpestore blågran har jeg plantet en hel del bunddække. Det er både Assarum og Hosta. Nu skulle der lidt mere i bedet og der er plantet en koreansk pinkfarvet Kornel. Jeg havde mine tvivl om den ville blive til noget i år, fordi knopperne så temmelig forfrosne ud. Men sådan blev det ikke. Busken, som var ret dyr, kvitterede allerede i år med flere end 20 store dejlige blomster. Jeg ville gerne have haft en mere kompakt rund busk og overvejede at klippe den lidt til. Nu er jeg glad for at jeg ikke klippede i den, for dens spinkle grene tager sig godt ud med  de kompakte Rhododendron i baggrunden.


Hist og her vokser der nogle Geranium som er selvsåede



Det store runde bed er ved at tage form. Dog synes jeg at Hjertetræet skranter
 lidt og smider bladene. Jeg tror at det trænger til vand


Jeg må huske at formere Salvia - dem kan man ikke få for mange af!

Den dejlige Magnoliarose skal have en plads i en krukke på terassebordet.
Jeg vil gerne reducere havearbejdet mest muligt. Dertil hører også at jeg i år har valgt at købe ganske få sommerblomster. Først og fremmest nogle, som ikke skal have meget vand - og ikke drysser og skal nippes hele tiden.