lørdag den 27. oktober 2012

Vinter - og vintertid i morgen

Rimfrost over det hele. Udsigten fra min seng  er ikke så ringe endda :-) Det
var jo forventet at det ville blive koldt i nat - og det var da allerede
klirrende koldt i går aftes, hvor jeg var ude for at sætte mine nye
potteroser ind i garagen. De skal i jorden så snart jeg har ryddet et bed til dem

Hver årstid har sin charme og snart er havearbejdet afløst at mange andre
kreative arbejder - eller bedre sysler, for det kræver jo ikke så god fysik som
havearbejde. Jeg må vist hellere finde anden motion i vinter

Vejrudsigten havde jo forudsagt polarkulde, så jeg nåede lige at få plukket
hortensia og pelargonier i sidste minut inden frosten lagde sin kolde hånd
på dem. Nu har de en stakket frist i vores entre


Der var præcist så koldt, som det ser ud til, men solen tittede snart frem


Jeg havde nået at klippe et par buske, for jeg har lovet mig selv at det
skal ske før bladene bryder frem igen - og der bliver dobbelt så meget affald.
Det er selvfølgelig ikke alle buske som kan tåle at blive klippet nu.





Inden jeg var færdig med min haverunde, havde solen allerede tøet rimlaget
i sin solstribe - det skulle blive knapt så koldt i morgen.