tirsdag den 9. oktober 2012

Mine blomstrende planter

Ageratum Blue Mink er en af de nemmeste planter jeg sår hvert eneste år. Jeg er
vild med farven og så er den lav og busket og kan fylde en hel del i et bed

Anisisopen på billedet har sået sig selv og har fået lov til at blive stående. En hel
del andre småplanter er plantet ud andre steder i haven. Bier og sommerfugle elsker
stauden, som er toårig.


Hortensia Annabel er en lidt anderledes hortensia, for den blomstrer på de nye
skud. Jeg klipper den ned hvert år. Næste år vil jeg dog prøve at lade nogle af
de gamle stængler stå, for planten får meget store blomsterhoveder, som let lægger
sig ned når det regner.


The Pink Fairy er en uovertruffen småblomstende og selvrensende rose. Jeg klipper
den ned til 30-40 cm hvert år, sommetider også midt om sommeren når den bliver
for stor


En blålilla høstfloks. Mine rosa høstfloks blomstrer stadigvæk efter at jeg i
juni måned klippede halvdelen af blomsterstænglerne et godt stykke tilbage. Jeg
har læst om metoden et eller andet sted - og det er virkelig en god ide, fordi blom-
stringen så fordeles over mange måneder.

Lady Chatterley er en krydsning mellem Superstar og Queen Elisabeth. En skøn
rosenbusk som helt er kommet sig efter sidste års rustangreb


Under den overdækkede terasse står min kæmpefuchsia omgivet af en herlig
slyngpetunia og pelargonier. De kræver 5 liter vand hver/daglig



Midt i Hortensiaen dukkede der en bladroset op. Jeg måtte vente i flere
måneder inden det viste sig at være en Lime Nicotiana. Den blev meget
stor og frodig her sidst i september