mandag den 9. juli 2012

Rosernes blomstringstid

Rosa Magnolia blev købt sidste år og har overvintret uden krukke, ned-
gravet langs ligusterhækken, hvor der er læ. Jeg har været for god ved den
her i foråret og haft en beskyttende plastikhætte over den i den første tid
med det resultat at planten fik meldug. Melduggen er jeg kommet til livs
ved at sprøjte med skummetmælk 2 gange. Nu er planten sund og rask igen


Rosen har fine sarte blade og ikke blanke skinnende
blade, som gerne er mere robuste overfor meldug


Roserne bliver flot limegrønne med tiden og holder i 6 uger

Klatrerosen Snehvide er flot, men blomstringen er alt for hurtigt
overstået. Sidste år var det dårligt vejr mens den var i blomst og derfor
plukkede jeg den for at nyde den i den lune stue



Rosen har en herlig duft og blomsten er meget smuk

Det 35 m lange bed langs fortovet er beplantet med Nina Weibull roser
fra Poulsen roser. Sidste år havde de fået stråleplet og tabt næsten alle
blade, selvom de blomstrede videre helt til frosten satte ind. I år har jeg
sprøjtet mod stråleplet allerede tidligt efter bladenes fremkomst. 

Lavendelhækken 1 etage højere end roserne er lige sprunget ud og
jeg skal huske at lave et par lavendelspindler de kommende dage.