søndag den 3. juni 2012

"Min" fuglerede

Det er faderen til disse forslugne solsorteunger, som ses i bloggens
header. Dette solsortepar har været hos os siden sidste sommer og jeg
har fodret 50 kg fuglefoder i løbet af den tid. Til gengæld er solsortehannen
og hunnen blevet så vante til mig at jeg kan nærme mig dem ganske tæt.
For mange år siden havde jeg en næsten tam solsort "Peter", som fulgte
mig og min spade og tog de orm jeg kastede hen til den. Fugleungerne på
billedet er ca. 7-8 dage gamle - og med den signalgule farve i "fødetragten"
er der ikke noget forældrene kan tage fejl af. Jeg har selv haft held til at
dumpe en larve ned i en af dem :-)

Indimellem fodringen tager de sig et blund


Billedet er taget i går - og i dag havde de forladt reden. Nu er jeg spændt
på om jeg møder dem igen - og om der bliver et kuld unger til i år. Vores
andre fuglekasser har også været beboet af mejser og spurge og ungerne
er fløjet allerede. Hvorfor hedder det i grunden fugleunger og ikke kyllinger?