tirsdag den 23. februar 2010

Længsel efter forår

Amok i planteskolens blomsterafdeling
Nej, hvor jeg bare trængte til friske blomster i huset. For at nyde dem længe står de og pynter ude i den lidt kølige gang det meste af dagen, hvor vi tit suser forbi. Normalt plejer jeg at tage store klynger vintergækker ind i huset - men jeg kan overhovedet ikke se nogen under sneen. Det må da blive forår ganske pludselig - det kan ikke fejle andet.
Tindrende koldt udenfor
Helt inde ved husmuren står en anden Terassebænk. Det kan ikke vare længe før jeg sætter mig derude med min dyne og en varmedunk :-) Men solen har da skinnet igennem i dag, så jeg synger: "Giv tid - giv tid - den nynner glad og ryster de små vinger - giv tid og hver en kvist får blad .......Giv tid hver blomst udspringer".
Men det bliver spændende at se, hvordan havens planter har klaret denne helt nye form for vinter, som i år ikke var spor af grøn.