tirsdag den 6. oktober 2009

Indian Summer - hvor længe endnu?

Det var meningen at der skulle plukkes æbler den første søndag i oktober. Men en ordentlig æblerasler sørgede for at de fleste æbler kom ned af sig selv. Nu skal der så for alvor gang i æblemosfabrikationen, for stødte æbler holder sig ikke ret længe. Det er ikke længe jeg opholder mig i haven, men en haverunde skal der dog til hver dag.
Enten husker jeg ikke godt, eller også passer det at vi har en usædvanlig lang Indian Summer
Der er fine farver rundt om i alle bede.
Har man set mage til kristtorn?
Svampene gror som besat på den gamle træstamme
Et kig fra "skoven" og ned til æbletræet, som er lidt tynd i toppen nu.
Havebænken er båret ned på terassen og venter på næste forår
Skovstien er dækket med nedfaldne blade, som skjuler græs- og hækafklippet, som er placeret der i løbet af sommeren
Lidt i forfald
Forfald med flotte farver
Lige nu er jeg ikke så næn med at lade blomsterne sidde. Nu plukker jeg alt, hvad jeg kan, for om få uger er der sikkert ikke mere tilbage, som er værd at kigge på.
Bordpynt med passende servietter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar