onsdag den 28. oktober 2009

En af de sidste oktoberdage

En rigtig trist og regnfuld dag sidst i oktober måned. Jeg har stadigvæk ikke orket at tømme krukker, men det er vist lige op over. I år har vi arvet en løvsuger fra min søster. Den glæder jeg mig til at bruge. Faktisk har jeg aldrig interesseret mig for at få sådan en, men efter at have afprøvet den, kan jeg godt se fidusen i først at puste blade sammen og derefter at suge dem op. Når de er suget op, bliver de straks kværnet og falder ned i posen. Den skal kun bruges på terassen og i stenbedet. Alle andre steder - bortset fra græsplænen, bliver bladene liggende . Fuglefoderhusets naturtræsstamme var rådnet op, så det er foreløbig sat på "krukke".
I stedet for det gamle fuglefoderhus har det store nye nu fået sin plads der. Lige sådan at jeg kan kigge ud på det fra min seng. Jeg nyder at se fuglene flyve fra og til. Desværre er der ikke rigtig nogen fugle lige nu - alle er skræmt væk af naboernes katte. De kan vente sig - ka' de!
Jeg venter spændt på at der er en flok fugle, som får øje på min flotte kristtorn. De ska' ha' lov!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar