onsdag den 23. september 2009

Efteråret sniger sig ind på os

Det gamle Filippa æbletræ bærer sine frugter alleryderst på tynde grene, så det er md plukke æblerne før de bliver til nedfaldsfrugt. De smager pragtfuldt, men plejer at skulle ligge ca. 14 dage for at være fuldmodne. De skal plukkes en af de næste dage.
Efteråret sniger sig ganske stille ind på os, men jeg er heldigvis også til indendørs vintersyslerier
Hortensiaer kan tørres flotte, men det gælder om at tage dem ind når de er tilpas sejge eller en smule læderagtige i blomsterne
Lobularia maritima er så venlig at komme i blomst 2. gang i løbet af sæsonen
Jeg fik ikke meget ud af mine gladiolus, men dels var de købt sent fordi de var på tilbud og så glemte jeg faktisk også at få dem lagt - det blev de først i juli måned.
Perlebusken er ved at være i fuld blomst
Nicotiane planterne synger på sidste vers. Her er en glad blomst
Jeg kan lide blomsternes regelmæssighed og især deres sarte farve
Den enkelte rose midt i Rhododendronbusken lyser gevaldigt op midt i alt det grønne
Æblehøst - klar til at blive til dejlig æblemos i microovnen og resterne fra klargøringen af hortensiaer til tørring

Ingen kommentarer:

Send en kommentar