søndag den 13. september 2009

13. september HAVENS DAG

Den 2. søndag i september er det HAVENS DAG og selvfølgelig er der tilbud på alskens planter og andet havehalløj i plantecentrene.
Jeg havde bestemt mig for at ville købe nogle varianter af Heuchera (Alrunerod) fordi jeg er så glad for de mørkerøde eksemplarer jeg har mange steder i haven. De danner et fint bunddække og er vinterhårdføre.
En flot limefarvet Heuchera som vil lyse op i ethvert bed.
En kødædende plante SARRACENIA.
Med sin specielle duft nede fra de lange tragte lokker den fluer og insekter ned i bunden, hvorefter den klapper låget ned over de arme væsner. Den lange tragt er desuden forsynet med modhager, så det der er kommet ned i bunden ikke slipper derfra igen. Vi har i et par dage haft mange bananfluer svirrende i køkkenet og de er svære at udrydde. Nu sætter jeg min lid til planten og der er da også allerede adskillige låg, som er klappet i.
Mine tre Koalabjørne, som er i hvileposition hele livet igennem har navnene Jim, Johnny og Jonas efter en gammel slager. Det her er Jonas, som er enehersker i stenbedet.
Jim og Johnny tilbringer tiden omkring vandspejlet under Hortensiabusken
De første spiselige æbler er drattet ned de sidste par dage.
Solvognen er demonteret, der er kørt pejsebrænde ned på terassen og de første lyngplanter varsler efterårets komme - ikke endnu forhåbentlig
Det så ud til regn, som ikke blev til noget, så nu er rundellens græskanter klaret.
Indenfor i rundellen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar