mandag den 24. august 2009

Tætte beplantninger - uden vedligeholdelse

I mange år har jeg arbejdet på at gøre haven så vedligeholdelsesfri som muligt. Nu er det ved at være på plads, så havearbejdet er blevet en del nemmere. Løsningen er bundbeplantning, og sammenplantninger, så det ene hold planter afløser det andet. I mit tulipanbed har hortensiaerne fuldstændig overtaget og der er ikke en stump jord at se.
Lugningen begrænser sig nu til de steder, hvor der er fliser og græskanter, som skal trimmes. Nogle steder vil jeg også springe over de afstukne græskanter, fordi buskene bare vokser henover. Så må man klippe græsset så tæt på buskene som man kan. Efterhånden er der ikke nogen bare pletter, hvor der kan plantes nyt uden at noget andet må væk.
Heuchera fåes i mange farver og faconer. Jeg er vild med den mørkerøde, som jeg efterhånden har mange af, selvom jeg har delt mange med min søster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar