onsdag den 19. august 2009

Juli måned - Terassebed og lavendler

Terassebed - nu er det vist som det skal være De mørkerøde Heuchera få nogle lange blomsterstande, som jeg dog hurtigt klipper ned fordi jeg synes at de gør bedet uroligt at se på.
"Jonas" ser ud til at kede sig - eller også er han træt af roser.
Nældens takvinge er der rigtig mange af i år. Sikke et kunstværk
Så blev det lavendlernes tur til at blomstre og dufte. Sidste år klippede jeg dem ned til små kugler straks efter blomstringen fordi jeg ville tørre blomsterstandene. Det vil jeg også gøre i år. Nogle steder er lavendelbuskene ved at være for store. For eksempel omkring krukken, hvor de er selvsåede. Der er faktisk mange småplanter rundt omkring lavendlerne. De største planter jeg ud andre steder i haven.
Nina Poulsen roserne har stået der i mange år. Men de havde rigtig godt af at blive gravet op for et par år siden, hvor vi fik sat stenkanten om. Der kom ny jord i stensætningen og det har roserne været meget tilfredse med. I år tegner det dog til at de får rust på bladene - som så falder af. Der er vist ikke meget at stille op mod det.
Jeg har sat lavendler hist og pist og de fylder dejligt op i bedene. Mange af lavendlerne har en lang blomstringstid - og hvis de blomstrer tidligt på sommeren, kan man få dem i blomst 2 gange.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar