søndag den 26. april 2009

Der er virkelig mange ting, som trænger til en beskæring, lugning osv lige på een gang, her hvor vi nu snart har haft solskinsvejr i 4 uger. Nu trænger både haven og jeg snart til en omgang regn.
Efeu er kønt og grønt, men jeg er nødt til at holde det nede, nu hvor det har virkelig godt fat alle steder. Det må hverken gro op i træværk, træer eller mure. Får det lov til at brede sig, kan det ligefrem sprænge både træværk og mur. Så det er bare frem med saksen, selvom det kan gøre ondt at klippe i den frodige vækst.
Mos i græsplænen klarede vi sidste år nemt og smertefrit med en omgang kunstgødning, men det kræver en ordentlig omgang regn for at få gødningen ned i jorden. De værste steder har jeg forsøgt med både mosrive og håndplukning, mens regnen udebliver.
Det er vist Danmarks fornemste havehandsker? Håndsyede Randers Handsker af fineste svineskind. Ja, det er vist at overdrive, men hvem går med handsker af den fine slags i dag? Jeg gør ikke - og der er flere af dem i skuffen. Nu gør de gavn, for de gamle havehandsker er slidt op.
Handskerne er nu ikke mere i stykker end at jeg klipper det yderste af fingrene af. Så kan jeg da altid holde på en rive med handsker uden fingre :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar