onsdag den 25. marts 2009

NU PIBLER DET OP AF JORDEN

Det er lige overraskende hvert år
Man kan næsten ikke tro det, men pludselig myldrer det op af jorden. Faktisk havde jeg været kuldskær og for doven til at kigge efter, men da jeg havde fundet træskoene frem, var der allerede mange blomster, som havde vovet sig frem, trods kulde og frostgrader

Vintergækker allevegne og i tætte klynger

Helleborus i lyserødt skrud. Dens mage havde kun fundet bladene frem endnu

Men se lige her: Ingen blade, men masser af smukke mørkerøde blomster. Denne plante har jeg sidste efterår fået af en venlig beboer på vores vej. Den så ikke ud af ret meget, men det har den rådet bod på nu
Erantis pibler frem alle vegne. De har dog været meget meget længe om at blive til flere end et par stykker. Nu kan jeg se at de også har smidt frø på steder, hvor jeg om ganske få uger skal i gang med lugejernet. Så må jeg hellere redde småplanterne før jeg går i gang.
Irisløgene har for længe siden skudt deres lange blade op gennem den frosne jord. Jeg plantede en del irisløg i forskellige farver i efteråret. De skulle gerne bruges i dekorationer når vi når til konfirmationsfesten for barnebarnet. På den tid er der ikke mange andre blå blomster fremme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar