søndag den 20. juli 2008

Mit runde sommerbed midt i plænen

Det runde sommerbed, som ellers er bålsted . Om sommeren sætter vi børnebørnenes trampolin over bedet og om vinteren og foråret bruger vi det til at brænde haveaffald. Derfor er der plantet sommerblomster som skal fornyes hvert år. Hostaen graver jeg op og sætter i spande. Vi prøvede at undvære bålstedet, men det gik ikke uden. Allerhelst havde jeg plantet roser og lavendler. Men nu prøver jeg lidt nyt hvert år. Nye blomster i år er de spanske marguritter, som jeg fik billigt. Jeg nipper de afblomstrede hoveder af og blomsten takker med mange nye skud og blomster. Det er ikke sidste gang jeg har købt spanske marguritter - som forresten hedder "Bornholmere" i Tyskland. :-)
De hjemmeavlede Tagetes Vanilla er knebet kraftigt så de ikke bliver for høje og kommer i karambolage med trampolinen når den er sat op.

De små krybende planter er biblomme eller strandkarse, som overhovedet ikke dufter af karse, men har en bedøvende honningagtig duft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar