søndag den 20. juli 2008

Midt i juli måned efter regnen

Filippa - et dejligt gammeldags æble
Årets første æblerasler - de dårlige kommer ned først
En dejlig græsplæne til leg - her spiller vi kongespil til Lasses fødselsdag
Hortensia Annabell
Denne dejlige hortensia adskiller sig meget fra de gængse Macrophylla-sorter idet den blomstrer på nye årsskud. Blomsterhovederne kan blive enormt store og de er snehvide, når blomsterhovedet er fuldt udviklet. Jeg bruger dem også som snitblomst fordi de holder sig flotte i omtrent 14 dage. Jeg startede med 5 planter a' 99 kr, men jeg har sidste år haft held til at stiklingeformere, hvilket gik både hurtigt og nemt, så nu er der 10 planter på rad og række. I næste uge vil jeg igen tage nogle stiklinger.
Pludselig var der et væld af Lathyrus - åh, hvilken herlig duft
Rosen "uden navn" har en aldeles skøn farve, douche rosa og alligevel stærk. Den er købt som potterose og er efter et liv inde i stuen kommet ud i haven sidste år. Klatrerosen med navnet "Foam" lever helt op til sit navn. Det er 3 år siden den blev plantet sammen med de små røde roser, som jeg ikke kender navnet på, men de minder i størrelsen meget om The Fairy rosen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar