mandag den 4. juni 2007

Motion og nydelse

Hortensia så blå som den flotteste sommerhimmel

Blå kan være så mange farver - nogle nuancer er jeg vild med.

En "stemningshimmel" med blomsterfarver

Sig det med blomster

Stedmoder vil ikke vige for sommerblomster

De nye sorter stedmoderblomster er meget kraftige og robuste. Jeg tror næsten at de kan holde hele sommeren. Hemmeligheden er at nogle af dem slet ikke danner frø, så de tænker bare på at stå og pynte i stedet for at bruge kræfterne på afkommet. Måske når jeg alligevel at blive træt af dem og så må de bare plantes et andet sted - for jeg havde jo planlagt høje røde lobelia og sølvblad til denne krukke.

Alt er utroligt frodigt - og trænger snart til en saks

Astrid Lindgren en kæmperosenbusk med flotte blade. Den blomstrer hele sommeren indtil frosten sætter ind. Den er ca. 2 meter høj!

Svag rosa rhododendron

Den cyclamenfarvede rhododendron er så stor at jeg beskærer den.

På billedet nedenunder ses tydeligt hvor hurtigt kristtornen er til at sætte nye blade efter en voldsom beskæring for ca. 8 uger siden. Min søster og jeg har væddet om den i det hele taget bliver til kristtorn igen - men hun ved heller ikke at jeg før har klippet den så tæt :-) .

Jordbær i ampler

Sidste år havde jeg jordbær i mit højbed. I år har jeg plantet alle krydderurter i højbedet så jordbærrene blev forvist til nogle ampler, som hænger under taget ved redskabsrummet.

Min dejlige havemand. Med lidt held kan han nøjes med at slå plænen 2 gange om ugen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar