fredag den 13. april 2007

Travlhed på mange fronter

Forårstravlhed
Med påsken kommer også tiden, hvor vi skal have klargjort Sweetie, så den kan komme i vandet 1. weekend efter påske. I år havde vi rigtig dejligt vejr til klargøringen og det gik nemt og hurtigt med at få primet, bundmalet, renoveret teaktræ og at polere skroget.
Jeg har været flittig i forhaven og har klippet næsten alt ned til 15 cm over jorden. Jeg vil gerne have forynget disse planter hvert år, så de skyder nye skud fra bunden.
Ellers er der et festfyrværkeri af alle mulige løgvækster og der er masser af primula, som jeg skal huske at have delt - og fordelt rundtomkring i haven. Det er helt utroligt - lærkehækken er sprunget helt ud allerede den 12. april - det plejer først at være 4 uger senere. Mit hjertetræ, som jeg nu har haft i 5 år bliver helt forrygende i år. Sjovt at det ved løvspring har røde blade.
Nu skal roserne klippes ned hurtigst muligt - og så er det snart tid til udprikling af sommerblomsterne. Mere om sommerblomsterne i løbet af ugen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar