fredag den 30. marts 2007

Naboens kirsebærtræ blomstrer

Gode tegn når naboens kirsebærtræ blomstrer
Først troede jeg det var sne - men nej det var rigtigt nok. Nu kan haveredskaberne godt komme ud igen. På planteskolen gik jeg igen forgæves efter mine "Lobularia Maritima", også kaldet Smådodre eller Krognål. Frøene er næsten altid væk med det samme.Jeg bruger dem som en duftende kantplante og i mine krukker, hvor den dækker bunden med liflig duft. Nu må jeg holde øjnene åbne alle andre steder for at finde dem. Også for dumt, at jeg ikke husker at tage frø af dem! Men selvfølgelig kom der både Lathyrus og høje hvide Tagetesfrø med hjem. Desuden 6 bakker stedmoderplanter. Det er blevet sådan at det slet ikke kan betale sig at dyrke dem selv. 12,95 for en bakke med 8 planter!. Vi er også ved at ordne vores sejlbåd i disse herlige dage, men når det er overstået bliver det havens tur.
Jeg har strikket og filtet påskepynt og i dag blev "kræet" fotograferet i haven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar