tirsdag den 15. august 2006

Åh - det regner - det regner

Endelig regn - fortjener et billede

Blomstervandfald

Varmt bad til fuglene

Vi kunne ikke forstå, hvorfor fuglene holdt op med at bade netop som det var så varmt. Det fandt jeg dog ud af ved at stikke en finger i vandet. Det var simpelthen for varmt. Så på en eller anden måde er sådan et rundt glaseret fuglebad ikke ret meget bevendt. I Genbrug havde de heldigvis en passende skål til at sætte oveni, så nu kan Jim og Jonny igen se på badende fugle.

Overalt langs kanterne på terassen spirer der nu små planter af hasselurt. Tidligere har jeg forgæves forsøgt at samle frø fra den for at formere den. Men det klarer den fint selv. Men frøene skal have frost før de vil spire. Myrerne slæber frøene sammen i store bunker på fliserne, jeg aner ikke, hvad de vil med dem, for de bliver bare liggende. Første gang troede jeg at det var en bunke kaffegrums - hm ... hvor skulle det nu komme fra? Men mysteriet blev opklaret.

Skur færdig 2 timer før regnen kom

Hr. Hansen havde siddet og trommet i terassebordet med fingrene i 3 dage, da byggemarkedet endelig kom med tagpladerne - selvfølgelig de forkerte. Vi besluttede os for at beholde de lyseblå plader, for som vi blev enige om, det var jo bare et skur og ingen altertavle. Hver gang jeg nu træder ind i skuret, tror jeg at jeg skal røntgenfotograferes, så herligt lyseblåt er det blevet derinde, selvom vi har malet med lysegrå. Nå, de der plader falmer vel en gang.

Endnu er alt på rette plads

Jeg håber sandelig at jeg kan vænne mig til at redskaberne skal hænges pænt op efter brug og jeg har et lillebitte håb om at jeg aldrig mere skal lede efter rosensaksen..... Engang, hvor den var helt væk, dukkede den op som en forvredet kunstgenstand da vi var færdige med at brænde haveaffald. Og nej, den røde stribe på bjælken i loftet skal ikke matche redskabsholderne. Den er anbragt rent profylaktisk - sådan til dem der glemmer at der er en bjælke lige der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar