lørdag den 5. august 2006

Geranium og Hortensia Annabelle

Hortensia Annabelle overlevede i spandene

Det var godt at jeg reddede mine nye hortensia Annabelle ved at plante dem om i spande, så jeg kunne kontrollere for både vand og snegle. Desværre havde jeg ikke taget højde for at blomsterhovederne blev alt for tunge da det endelig begyndte at regne, så nu må de have en pind at støtte sig til - og så vil jeg overveje, hvor jeg kan finde en god blivende plads til dem. De kræver halvskygge, meget vand og tåler ikke et vindomsust sted. Jeg har 4 stk. mere af disse hortensia. Dem har jeg plantet under vores store grantræ, som er opstammet. Men med den tørre sommer vi har haft, har jeg måttet vande dem, og lur mig, om ikke grantræet har suttet det meste af vandet til sig.

Storkenæb i fuld fart igen

Det er helt fantastisk at se, for det er kun 3 uger siden jeg klippede dem helt ned til jorden. Mon ikke de kan nå en blomstring mere i år.

Koalabjørnen Jonas er glad for at det er grønt omkring ham igen. Jeg har 3 forskellige af disse keramikbjørne, som har fået navnene Jim, Jonny og Jonas. (Efter en gammel tysk slager)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar