mandag den 19. juni 2006

Ups - det var levende !

Et tørret blad i køkkenhjørnet? Jeg skulle lige til at samle det visne blad op, som lå på gulvet i hjørnet under køleskabet. Men ups- det var levende! Det er første gang overhovedet at jeg har set et firben her i landet - og så i mit køkken. Bevæbnet med fejebakke og en spand vand fik jeg skovlen under den lille fyr og fik ham verfet ned i spanden. Længe sad den og kiggede på omgivelserne ved mit lille vandspejl - åbenbart tilfreds, for han stillede venligst op til fotografering. Gad vide om den nogensinde finder en mage. Jeg har udviklet en teori om at den evt. kan have været i Jens's rygsæk, som han bl. a. har haft med på Azorerne. Den griner min gemal meget af, men har ikke noget bedre forslag om hvor den lille fyr kunne komme fra.

1 kommentar:

  1. Hej Ingeborg!
    Jeg syns ikke, at den lille "fyr" ser ret dansk ud !!!!
    Er der ikke en "Firbensklog" person, som kan afgøre det, så Peter ikke skal gå og grine af dig??? ;-))
    Hvad med at sende billedet med en mail til terrariet i Vissenbjerg?
    Knus Christa

    SvarSlet