lørdag den 10. juni 2006

Tørresnoren - og stativet

Et solidt tørrestativ Det er bare dejligt at kunne tørre tøj ude så snart vejrguderne tillader det. Når jeg hænger vasketøj til tørre, kommer jeg altid til at tænke på en tidligere nabo, som en dag spurgte mig: "Hvornår får I råd til et ordentligt tørrestativ?". Han synes åbenbart bedre om de her karusseller, hvor man bliver viklet ind i vasketøjet mens man hænger det op. Jeg foretrækker gemalens hjemmelavede træstolper. Sidste efterår var de dog begyndt at hælde lidt og vi mente bestemt at de nu var rådnet op efter ca. 20 år i jorden, så vi købte nyt træ til et nyt stativ. Da vi fik de gamle stolper gravet op, var de så gode som nye. Så blev det gamle tørrestativ omsnedkereret til en pergola ved gennemgangen til vores "kratskov". Nu håber jeg at de hjemmelavede kaprifolier med tiden vil dække "porten".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar