lørdag den 24. juni 2006

Tid til udplantning

"Børnehaveplanter" og en bid jalousi Nu er det på høje tid at få de frøformerede planter plantet på deres blivende plads. Jeg sår i tomme slikkasser som jeg har tigget mig til på tankstationen. De er faktisk glade for at komme af med dem. Jeg sætter 2 kasser oven i hinanden og borer huller i den øverste. Når der er kommet jord i og sået, kan man vande i den underste kasse og planterne får det vand de skal have. Ideen er til fri afbenyttelse. Senere prikler jeg ud i samme slags kasser. Kasserne er også nemme at stable, når de ikke bruges mere. Mine plantepinde laver jeg af jalousi-afklip. Alu- eller plast, det er lige meget. Det går fint med at skrive på dem med permanent tusch og det er nemt at klippe dem spidse med en saks. I de forreste kasser er der tobaksblomst til udplantning. I slikkassen er det 2. hold sølvblad. Min udearbejdsplads Peter har bygget mig et praktisk arbejdsbord bag ved vores redskabsskur og det er ret praktisk, for her står også 2 af vore 3 regnvandstønder. Jeg har ikke tålmodighed til at vente til vandkanden er fyldt via vandhanen, så der står også en stor murerbalje, som jeg fylder vandkanderne fra - det er bare 1 dyk med vandkanden. Under plantebordet er der plads til spande osv. Det kan lige gå at have plantekasser på hylden. Jeg bytter lidt rundt med kasserne så sol og vind bliver fordelt lige :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar