lørdag den 10. juni 2006

Planter i vuggestue og børnehave

Sået - priklet og ..... Jeg har flere hold blomsterfrø, som kun lige har spiret. Det sjove ved disse spirer er at jeg ikke kan huske, hvad det er for nogle blomster, så det bliver spændende at se. Desuden har jeg gang i "Solhat", "Nigella" (Jomfruen i det grønne)gule Nicotiana, Høje vanillegule Tagetes, Hvide Nasturtium, som er plantet ud, Cinerarie (Sølvblad) og selvfølgelig Lathyrus. Helichrysum Petiolaris er en flot sølvgrå plante, velegnet til sammenplantninger. Den gror hurtigt til en stor plante og må holdes nede med saksen. Jeg plejer at købe 5 af slagsen hvert år, men sidste efterår tog jeg stiklinger af den - og hurra, jeg har fået dem frelst gennem vinteren. Vent bare og se, hvad de er blevet til om 4 uger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar