mandag den 5. juni 2006

Den dejligste måde at se min have på - er selvfølgelig i liggende stilling med en bog foran næsen, solskin foroven, kaffekanden ved siden af solvognen - og ingen direkte udsigt til alle de ting jeg burde have ordnet i stedet for at ligge og dovne her. Mens jeg sådan lå og filosoferede 1. pinsedag kom jeg til at tænke på om jeg kunne dele sol og vind lige - altså finde 5 grunde til at jeg elsker min have - og 5 grunde til at jeg brokker mig over haven. Jeg elsker min have fordi: 1. Jeg kan se resultater efter endt arbejdsdag 2. Jeg glæder mig over at se blomster,buske og træer gro 3. Jeg tænker mange gode tanker og afreagerer ved at ruske godt i ukrudtet 4. Jeg sparer pengene til motionscentret og spiser min is med god samvittighed 5. Jeg planlægger blomsterdrømme og håber at vejrguderne vil det samme som jeg. Og jeg er knap så bejstret fordi: 1. Ukrudtet er hurtigere end jeg er 2. Vejrguderne ved ikke, hvad der er havevejr, dårlig fordeling 3. Det er altid vejr til at sejle når det er havevejr 4. Når jeg er færdig i den ene ende, kan jeg starte forfra i den anden ende 5. Jeg er træt af sorte tæer og negle i sommerhalvåret. Renoveret bålplads Det var nu en velfortjent daseeftermiddag jeg fik, for hele formiddagen gik med at renovere bålpladsen. Vores have er knap 1500 kvadratmeter stor, så fra efteråret til foråret bruger vi bålpladsen til afbrænding af det haveaffald, som ikke kommer i kværnen eller på komposten. Og det er ikke så lidt der efterhånden skal tyndes ud i. Træer er buske har nu stået i over 30 år, og selvom mange af dem har haft "flyttesyge", gør jeg mit bedste for at holde dem nede med sav og ørnenæb. Nu er bålpladsen så klar til snobrødsbagning sammen med børnebørnene.

1 kommentar:

  1. Hej ingeborg
    det er en meget smuk og spændende have, du der fremviser
    Hilsen Laila

    SvarSlet