lørdag den 10. juni 2006

1200 m2 have - 1 m2 urtehave - sådan

Overkommelig urtehave Det er en fornøjelse at kunne hente friske grøntsager i sin egen have, men den drøm har jeg sagt farvel til for længe siden. Og jeg har mange grunde til det: for lidt tid, for mange snegle, for mange kållarver, for lidt vand, for meget vand, for koldt osv. Kort sagt, det er nemmere at købe. Men i et højbed på 70 x 120 cm har jeg da både jordbær, persille, basilikum og purløg. Et andet sted i haven har jeg da også 1 ribsbusk, 1 solbærbusk og langs hegnet mod naboen har de tornløse brombær taget godt fat. Her har jeg også plantet de kartofler min søster havde tilovers. De kom først i jorden for 10 dage siden - men titter op nu. Jeg glemte at nævnte hyldebærene og hasselnødderne. Sidstnævnte er naboens, men da de får mest lys fra vores side, drysser de fleste ned i vores have. For 2 år siden var det 14 kg af megastore nødder. Derfor brokker vi os heller ikke over at de hælder slemt over vores haveskel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar